Buenos Aires deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu Buenos Aires deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu

Buenos Aires deel 2

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Adios Buenos Aires!

Met pijn in het hart verlaten we Buenos Aires!

We schrijven dit verhaal in een klein Argentijns plaatsje, Canning, op een heerlijk klein terrasje, onder de bomen, waar we zojuist heerlijk hebben gegeten en nog steeds genieten van de wijnen.

Morgen is de dag van de grote oversteek. Met Aerolinas Argentinas in 16 uur van Buenos Aires naar Sydney. Sydney! Voor het eerst zullen voet zetten op Australische bodem.

We verlieten jullie in het vorige verhaal met de mededeling dat we dansend de dag uit zouden gaan. Dat was figuurlijk bedoeld, maar we hebben inderdaad een tango show bezocht in cafe Tortini, midden in het centrum van Buenos Aires. De show was niet helemaal wat we hadden gedacht, maar de Tango dansen waren erg mooi. We proberen de video's te downloaden op de site. Tortoni was wel erg speciaal. De oudste koffiezaak van de stad (1858) met heerlijke koffie. Uitmuntend.prachtige pude zaak met veel ornamenten, glas in lood en een romantische sfeer.

We hebben Buenos Aires helemaal te voet ontdekt. Vanaf de Obelisk zowat elk klein straatje door met overal aparte winkeltjes en terrasjes. De Argentijn weet wat leven is en doet dat in een aanmerkelijk lager tempo dan de gemiddelde Europeaan. Is niets mis mee, maar je moet er wel even aan wennen. Buenos Aires is werkelijk een prachtige stad. Het klimaat is ook nog eens heerlijk. Zalig weer in de zomer, lage luchtvochtigheid en een lekker windje.

De geplande overtocht naar Urugay hebben we geschrapt. Gewoon om even uit te rusten vandaag. Ingrid heeft haar nagels laten doen en vervolgens hebben we lekker in het zwembad gelegen bij het Hilton. Dus geen bijzondere dingen vandaag.

Ook bij het zwembad wordt de Tango gedanst. Een rituele paringsdans tussen mannen en vrouwen die elkaar hun veren proberen te laten zien. De Lufthansa slaapt ook in het hotel en de Duitse stewardess is duidelijk niet gecharmeerd van de Argentijnse man. Een leuk schouwspel van een ligbedje in de schaduw.

Nu dus in Canning. Morgenvroeg om 6 uur met de taxi naar de luchthaven en dan maar hopen dat het vliegtuig op tijd vertrekt. Aerolinas Argeninas heeft op tijd vertrekken niet hoog in het vaandel staan. De route voert over de Zuidpool en dwars over Nieuw Zeeland alvoren we in Sydney zullen landen. We zijn dus even uit de lucht voordat jullie weer van ons horen.

Sydney! We zijn er bijna. Tot de volgende keer!

• 15 Januari 2014 - 21:24

Harm Luiting:

Spannend allemaal weer. Kijk maar uit dat jullie mates niet verbranden daar in Australië. Have fun.