Hong Kong vervolg - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu Hong Kong vervolg - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu

Hong Kong vervolg

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

China werd geen China!

Vanmorgen werden we om 4.30 uur wakker gemaakt door onze wekker. Tijd om te reizen. Naar China! Om 5 uur de taxi voor de lange rit naar de airport en keurig om 6 uur aan de incheckbalie voor onze vlucht naar Chengdu, via Shanghai. Met China Eastern Airlines die net als KLM bij Skyteam hoort.

Maar dat ging dus niet door. Het schijnt dat je vanuit Hong Kong aankomt op de internationale terminal en daarna naar domestic ( binnenlandse ) terminal moet. Ergens daar tussen moet je formeel de grens over. En wij mochten niet via Shanghai het vaste land van China betreden. Alleen via Chengdu! Dus niet de juiste tickets voor Chengdu. En om het allemaal nog mooier te maken....... De airline heeft daarop het ticket ongeldig verklaard. We konden dus niet weg en we konden zeker niet naar Chengdu. We moesten maar een express visum aanvraag doen en misschien zouden we op de avondvlucht kunnen. Maar wel even € 886 per persoon bij betalen, exclusief visumkosten. Goedemorgen en welkom bij China Eastern Airlines.
We dachten nog met onze Platinum en Sky Elite plus status dat we goed zouden worden behandeld. Immers, de folder belooft ongekende service en persoonlijke aandacht gedurende de gehele reis. De folder kan de prullebak in, evenals de platinum status. Dank je Skyteam!

Maar goed, wat nu? We hadden erg uitgekeken naar de panda's van Chengdu.
Konden we met andere airlines. Ja! Probleem? Visum en korte tijdom aan te vragen. Immers Seoul wacht ook. Kosten: erg hoog voor de tickets.

Na koffie en ontbijt hebben we besloten om Chengdu uit het programma te halen.
Uiteindelijk is het onze eigen fout geweest. Maar om bijna € 2000 te betalen om naar Chengdu te reizen ging ons wat ver.

We hebben besloten om naar Bangkok te gaan. We waren er al eens twee dagen geweest en de vlucht met Emirates vanaf Hong Kong was een koopje. Maar bovenal wisten we dat onze vrienden Tonnie en Jose in Bangkok zouden komen deze week. Na onze eerdere reis met hun door Thailand leek dit bijna nog leuker dan Chengdu. En als Tonnie een panda pak wil aandoen zie je toch bijna geen verschil. Kan Ingrid lekker met hem knuffelen!

We gaan dus naar Bangkok. We hebben de punten van Hilton ingeruild en zitten lekker 4 dagen in het Millenium Bangkok Hotel voor helemaal niets. Het wordt dus steeds leuker. Jose en Ingrid hebben gedurende de dag veel contact gehad dus we gaan lekker eten met z'n vieren en vrijdag naar Siam. Bovendien is het in Bangkok 30 graden. Humeur weer helemaal positief, Bangkok we komen er weer aan.

Zaterdag naar Seoul met Korean Air en dan pakken we de reis weer op zoals gepland.

De komende dagen houden we jullie op de hoogte. Tonnie, Jose, Hilton Bangkok, lekker eten en 30 graden. We hebben er zin in.

Tot gauw

Bertil & Ingrid