Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires !

Inmiddels zijn we aangekomen in Buenos Aires en hebben we dus Chili weer verlaten. Heerlijke rustige dag gehad in Santiago. Zoals alles daar heerlijk ontspannen voordat we naar de luchthaven zijn gegaan.

Luchthavens en Zuid-Amerikaanse landen zullen wel nooit vrienden worden. Het blijft chaotisch. We hebben met Schiphol één van de mooiste en efficiëntste luchthavens ter wereld.

Maar goed, de gebruikelijke procedures: inchecken, douane, immigratie, de lounge en vervolgens boarden voor onze LAN vlucht naar Argentinië. Een vluchtje van twee uurtjes en lekker comfortabel in de business class. Ook hier nemen mensen complete huisraad mee als handbagage. Prachtig weer onderweg, lekker gegeten en een fantastisch uitzicht over het Andes gebergte. Argentinië heeft het hoogste punt op ruim 7.000 meter. Elke eeuw worden deze bergen nog zo'n 10 cm hoger. Over één miljoen jaar zitten ze dus op 8 kilometer hoogte. Dat is het jaar 10002014.
En zo kom je de tijd door in een vliegtuig.

Prachtige aankomst op Buenos Aires. Mooi overzicht over de hele regio. Een gezagvoerder die van bochten houdt, want na 14 bochten zaten we kennelijk pas recht voor de baan en konden we landen op de luchthaven.

Wederom snel de luchthaven uit, stempeltje in het paspoort, koffertjes halen en binnen een half uur in de taxi naar Buenos Aires. Dit keer geen krottenwijken op weg naar de stad. Grote autowegen recht naar het centrum. In de taxi met 140 km per uur naar het Hilton in Buenos Aires.

Het Hilton. We slapen daar vanwege de punten en het gratis ontbijt. Dit Hilton, echt ongelooflijk mooi. Prachtig gebouw van glas, geweldig groot atrium, een heerlijk zwembad en niet te vergeten een fenomenale executive lounge met gratis eten en drinken tussen 6 en 8 uur s avonds. Dit was echt fantastisch. We hoeven dus niet naar een restaurant s avonds want hier eet je goed met heerlijke toetjes en een goed glas Argentijnse wijn.

Lekker geslapen , yummie ontbijt gehad en de stad in. We zijn niet teleurgesteld.We zitten echt midden in het centrum op nog geen 200 meter van het Plein van de dwaze moeders. En het is net weer of we in een Spaanse stad lopen. Deze keer hebben we alles lopend gedaan. We hebben de binnenstad doorkruist, ons vergaapt aan de mooie bouwwerken en kerken. Het regeringsgebouw bezocht en het bordes gezien waarvandaan Evita Perron haar toespraken hield. Don't cry for me Argentina! Uiteraard binnen gekeken en een expositie bezocht van alle belangrijke personen in dit land. Vervolgens onze weg gezocht naar een zondagse markt. Straten en pleintjes vol met mensen die van alles verkopen. Denk bijvoorbeeld aan Montmartre in Parijs. Kunstenaars op doek en met geluid. Zie de kleine cafeetjes voor je met terrasjes, de menigte met gezellige geluiden en je kunt je voorstellen dat we daar met veel plezier enige uren hebben rondgebracht. Natuurlijk kwamen we ook Nederlanders tegen. Je ziet ons ook overal. Daar gehoord dat Ireen Wust weer Europees kampioen is geworden. Ik denk dat ze te vroeg piekt haha.

Met de taxi hebben we een bezoek gebracht aan Recoleta, de culturele wijk van Buenos Aires, gesticht door de Fransiscanen met als middelpunt een prachtige kerk El Pilar uit 1732. Het wordt het Parijs van Zuid Amerika genoemd. Dat heb ik niet kunnen zien. Maar Recoleta is vooral bekend vanwege de begraafplaats. Deze begraafplaats ie eigenlijk een compleet dorp. Het is de laatste rustplaats van vele bekende Argentijnen met Evita Perron waarschijnlijk als bekendste. Prachtige bouwwerken en standbeelden. Kijk naar de foto's! Erg indrukwekkend, om stil van te worden.

Stil zijn we gebleven om vervolgens lekker een tukje te doen bij het zwembad.

's Avonds wel even de stad in geweest, we wilde naar Tortoni café, ( de oudste koffie shop, sinds 1858) voor koffie, maar hebben besloten om daar morgen heen te gaan inclusief een Tango show.
Aangekomen in het Hilton troffen we Sjors van Heertum aan die mee had gedaan aan de Dakar race. Helaas heeft hij de race vervroegd moeten verlaten wegens motorpech.
Toch weer bijzonder dat je zulke mensen ook tegenkomt.

• 13 Januari 2014 - 21:34

Diana:

Schat jij kunt zo bij een reisorganisatie werken. Heerlijk om te lezen, je geniet mee en hebt het idee dat je erzelf bij bent. zie uit naar het volgende verslag. Geniet er lekker van met je beidjes.