Brisbane/Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu Brisbane/Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ingrid Postema - WaarBenJij.nu

Brisbane/Gold Coast

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Januari 2014 | Australië, Gold Coast

Brisbane en Goldcoast

We zijn dus net op tijd weg uit Cairns. Een één of andere tropische storm komt binnen en veroorzaakt veel regen en wind. We hebben al beelden gezien van overstroomde gebieden op het Australisch journaal. Vrijdag wordt de storm aan land verwacht. Niet best!

Gisterenmorgen ( dinsdag) hebben we lekker ontbeten in Cairns. We moesten nog even bijkomen van de avond ervoor. We zijn maandagavond op bezoek geweest bij Gerben Kuiken in Palm Cove. Op Curacao komen we vaak in Miles Jazz Café en de eigenaren van dit cafe hebben jaren met Gerben samengewerkt. We hadden dus presentjes mee uit Curacao. Blijkt Gerben een geweldige gozer te zijn, eigenaar van de Apres Bar en Grill en voordat we het wisten zaten we aan de wijn en hebben we een heerlijk diner gehad. En toen we wilden betalen mocht dat niet. Hoe leuk is dat?

Na het ontbijt de huurauto ingeleverd en door autoverhuurbedrijf naar de luchthaven gebracht voor onze vlucht naar Brisbane. Een vlucht van 2 uur en we zaten 1600 kilometer zuidelijker. Weg uit de tropische storm. Niet dat het weer echt goed is. Het is wel aangenaam (28 graden) maar zwaar bewolkt met af en toe een bui. Met de taxi naar het hotel, omgeving bekeken, een kebab gegeten, wijntje gekocht en weer terug naar het hotel.

Vandaag hebben we Brisbane bekeken. Eerst onze huurauto gehaald op de luchthaven. Mooie auto. Een Mitsubishi Outlander. Spliksplinter nieuw. Wij met de auto de stad in. Gewandeld bij China Town en het centrum door. Dwars door Brisbane loopt de grote rivier en die verbindt beide stadsdelen. Het is allemaal wat grijs en grauw. Veel hoogbouw en af en toe wat oudere gebouwen. Natuurlijk de kerken, maar vooral veel grijze appartementen. Niet echt mooi, niet speciaal. Brisbane kan geschrapt worden van de lijst.

Vanuit Brisbane zijn we de bergen in gereden naar Tamborine Mountain. Prachtige tocht heel veel haarspeld bochten door grote bossen.En dat ook te bedenken dat ze heir links rijden en dat het stuur rechts zit.
Heerlijk frisse lucht. Onvoorstelbaar hoe mooi de flora en fauna in een gebied kan zijn. Hele hoge bomen die bijna wit zijn. Ontdaan van schors, heel veel palmbomen. In Tamborine aangekomen hebben we een distilleerderij bezocht en hebben we door het dorpje gewandeld. Prachtige omgeving. Heerlijke macaronie cheese en een chickenwrapen gegeten en via de andere kant van de berg weer naar beneden. Op weg naar Goldcoast, onze volgende stop voor 2 dagen. Surfersparadise! Dit deel staat bekend om de hoge golven en de vele surfers. Wij zitten echt in het toeristische deel! Het lijkt wel wat op Benidorm haha. Veel hotels en duizenden winkels, restaurants en hotels.
Als het weer nog gaat meewerken dan zal het wel weer gezellig worden.

Gelukkig mochten we van meneer Hilton weer het hotel in. Prachtige kamer op de 15e verdieping. We hebben weer niets te klagen.

We zitten dus in een vakantieplaats. Onze laatste dagen in Australië. Volgende week dinsdag vertrekken we alweer naar Hong Kong. Tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Maar goed, eerst moeten we nog naar Sydney. Nog 901 kilometer.

We melden ons weer. Geniet van de foto's!

Bertil & Ingrid

• 29 Januari 2014 - 17:52

Daphne:

heerlijk om zo met jullie mee te kunnen reizen, hier alles oke
    veel plezier !!! dochter is hier , is ook gek op de dutch !!
    veel liefs, de dutch, daf enco